20 Nisan 2012 Cuma

OLD FIDDLER

Ortak çalışmamızın dışında bir figür eklemek istedim. İlk önce yapım aşamalı olmasını istiyordum ancak bir yerden sonra biraz fazla kaptırmışım kendimi. Birkaç resmi paylaşmak istedim.
Figürün adı "old fiddler". Andrea nın 54 mm metal bir figürü. Sculp olarak çok iyi. Ancak kemanın yayı çok yumuşak bir metalden yapılmış. Kolu yuvasına yerleştirdiğinde diğer detayları çalışmakta zorlanırım diye her iki kolu da sonradan ekledim. 
 Yay çok yumuşak olduğundan zarar görmemesi için kartona sarılmış şekilde çıkıyor kutudan.
 Parlatma işlemini yay haricinde diğer tüm parçalara uyguladım. geniş yüzeyleri elektrikli alet yardımıyla parlattım. Ancak surat gibi detayın kaybolması ihtimali olan bölümlerde parlatma işlemini tel fırça ile yaptım.
 Kalıp izleri parlatılınca daha belirgin hale geldi. Onları da eğe yardımıyla ortadan kaldırdım. Sonra bir kere daha parlatma yaparak yüzeyi pürüzsüz hale getirdim. Figürün boyanmadan önceki hazırlık aşaması çok önemli. Daha iyi bir netice için pürüzsüz bir yüzey şart.
 Ayrıca parçaları yuvalarına yerleştirerek alıştırma yaptım. Problem olan kısımlarda putty kullanıldı. Ardından figürü bir bütün hale getirdim.Tabii kafa ve kolu sonradan eklemek üzere.
 Maalesef kullandığım yapıştırıcı çok kötüydü. Fazlasıyla akışkandı. Bu da bana zor anlar yaşattı doğrusu. Kuvvetli ve hızlı yapışma sağlamak için accelerator kullandım.
 İnce uçlu matkaplar ve tel ataç vasıtasıyla da figürü sabitleyip çalışmaya hazır hale getirdim. Bundan sonra sıra astarlamaya geldi.
 Astarı gri renkte kullandım. Daha küçük ve fantastik figürlerde siyah astar tercih ediyorum. Ancak bu figürde gri astar daha iyi sonuç verdi. Bundan sonraki resimleri daha sonra ilave edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder