14 Mayıs 2012 Pazartesi

Basit Göz Boyamak

Herkese merhaba;

Sanıldıgı kadar zor bir olay degildir göz boyama.Dogru fırçayla her şey çok basittir(kürdana veya kaleme ihtiyaç yoktur göz bebegini koymak için).Dikkat etmemiz gereken husus,göz akını boyarken,boyayı göz çukurundan dışarıya taşırmamaya özen göstememiz.Pratik yapa yapa çok kolay oldugunu göreceksiniz.

Bu göz boyama teknigini 28 mm,54 mm ve 75 mm figürlerde kullana bilirsiniz.

Son olarakta,boyadıgımız figüre düzgün bir ifade vermeye çalışmalıyız.Şöyle açıklamak istiyorum;Kafası sag tarafa bakmış bir figürün , gözleri sol tarafa veya ortaya bakamıyacagı gibi.Figürde dogru bakışı siz kendiniz bulacaksınız.


Gelelim kullanacagımız malzemelere

0 numara fırça (ben winsor newton fırça kullanıyorum,isteyen tercih ettigi bir fırça kullana bilir.)


Siyah, beyaz ve ten rengi boya







Sizlere yapıcagımız gözü , bir çizimşe anlatmak istiyorum.
Figürümüzün göz çukurunu aşagıdaki çizim olarak düşünelim.



Gözün içini kırılmış beyazla boyuyoruz.(beyaz ve çok az ten rengi kullanarak)



Göz çukuruyla göz kapagının birleştigi yere siyah bir hat çekiyoruz.


Son olarakta göz bebegini koyuyoruz
Devam etmeden önce bir tavsiyede bulunmak istiyorum.Figürün kafasına kullanacagınız ana (base) ten rengini vurduktan sonra göze geçerseneniz çok daha iyi olur.Bunun söylememin nedeni gözü boyadıktan sonra teni boyamak ,boyanın yanlışlıkla göz çukurlarına gelmesine neden olabilir.Gözü düzeltmeye çalışmaktansa , ten rengine göz yapılırken taşan boyaları düzeltmek çok daha kolay olacaktır.
 

 Göz çukuruna kırılmış beyaz ile boyuyoruz.Ben elimde bulunan light flesh boyayla gözü boyadım.Elinizde bu boya yok ise beyaz ve çok az bir ten rengiyle beyazı kırabilirsiniz

Devamında ise Göz çukuruyla göz kapagının birleştigi yere siyah bir hat çekiyoruz.Bu işlemi yaparken ben,kafayı arkaya dogru yatırıyorum.Böylece siyah hattı çekecegim yeri çok daha net görüyorum.


 







Son iş olarakta göz bebeginin boyamaya geldi.Sıfır numara fırçamızla,bir nokta koymak.Koyacagımız nokta , göz kapagının altına çizdigimiz siyah bölüm ve alt göz çukurun bitimine temas etmeli(yukarıda ki son çizim gibi).

 

İyi çalışmalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder