7 Eylül 2012 Cuma

Old fiddler


Çalışmaya kaldığım yerden devam ediyorum...


Elimdeki sandalye figürle aynı ölçekte olmasına rağmen kemancıyı oturttuğumda ayakları havada kaldı. Dolayısıyla sandalyenin boyunu demir testeresi ile alçaltıp ince eğe ile düzeltmek zorunda kaldım.

Bir sonraki aşamada sıra iç mekanı hazırlamaya geldi. Önce plastik 1/35 ölçekli aksesuar setinden bir pencere çıkarıp düzelttim. Sonra da maket kartonunu evin bir duvarı olarak kesip pencereyi de bu duvara yerleşirdim. Amacım pencere dışından 2nci bir aydınlatma ile iç mekana ışık vermekti.


Ardından diğer duvarı yaptım ve köşeye de yine aynı aksesuar setinden çıkan kapılardan birini yerleştirdim. Zemine ise parke görüntüsü vermek için ince ahşap kesip yerleştirdim ve astarladım. Böylelikle iç mekan neredeyse tümüyle ortaya çıktı. Tabii bunları yaparken çalışmayı yerleştireceğim kutunun ölçülerini dikkate aldım.

 Çatı için elimdeki plastik çatı malzemesini uygun şekilde kesip maket kartonu ile destekledim. Sobanın borusunun baca gibi çıkmasını sağlamak için de uygun şekilde deldim.
Bundan sonraki aşamada paspartuyu kestirmem gerekiyordu. Bunun için yine Bauhaus a gitmek zorunda kaldım. 2 farklı renkte paspartu kestirerek eve geri geldim. Artık malzemeler tümüyle hazırdı. Paspartuyu, elektrik tertibatlarını açıp kapatmakta kullanacağım anahtarları yerleştirmek için uygun şekilde deldim.

 Bu adımdan sonra duvarlardan birini duvar kağıdı izlenimi vermesi için yeşilin tonlarına, tuğla ile kaplı olan duvarı ise tuğla rengine boyadım. Dışarıdan gelecek ışığı da hesaplayıp tuğlalı duvarın orta bölümünü daha açık olacak şekilde tonladım.
Çatıyı, pencereyi, sobayı, saati, gramofonu, sandalyeyi ve kapıyı boyadım. Sonrasında sıra her şeyi yerli yerine koyarak prova yapmaya geldi. Paspartuyu yerleştirdikten sonraki yüksekliği de hesap ederek iç mekanı bir sünger vasıtasıyla yükselttim.

 Son etapta elektrik tertibatını kurup çalışmayı tamamlayacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder