6 Eylül 2012 Perşembe

Old Fiddler


Uzun bir aradan sonra önceden boyamış olduğum Old Fiddler'a bir “base” çalışması yapmaya karar verdim (old fiddler ın resimlerini yine aynı adla siteye koymuştum). Her ne kadar Andrea’nınki çok iyi de olsa bir türlü içimden figürü o “base”e yerleştirmek gelmedi. Sonunda elimde ne var ne yok kutularından dışarı çıkardım ve bir “box” çalışması yapabilir miyim diye düşünmeye başladım. Bir taraftan da box yapamaz isem alternatif olarak nasıl bir şey yapmalıyım diye kafa yordum. En sonunda iki seçenekte karar kıldım. Birincisi, figürü basit bir elektrik sitemi ile çalışan bir sokak lambasının altında canlandırmaktı. Diğeri ise, arka plan ve mümkünse iç mekan aydınlatması ile desteklenmiş bir iç mekandı.
 Bir gün kullanırım diye düşünüp aldığım objeler beni “box” yapmaya itti diyebilirim. Elimde figürün dışında bir duvar saati, bir gramafon, bir soba, bir sandalye, bir pencere, ve bir de kapı vardı.

Aklıma ilk gelen sobayı elektrikle yakabilir miyim oldu. Elimde trencilerin alış veriş yaptığı mağazalarından birinden aldığım çok ince kablo ve ampulden oluşan bir lambam vardı zaten. Ancak bu sistemi sobaya yerleştirmek oldukça uğraş istiyordu. Sistemi yerleştirmenin en basit yolunun sobanın ocağının tam arkasından girmek olduğu aşikardı. Fakat bu şekilde karşı plandan fotoğraf çekerken kabloları saklamak oldukça güç olacaktı. O yüzden zor olana karar verdim ve tam alttan uzun bir kanal açıp ampulü oradan ilerletmeye karar verdim. Bu işlem gerçekten çok uzun sürdü. Çünkü sobanın metali oldukça sertti. Diyebilirim ki yeterli genişliği sağlamak için harcadığım çaba neredeyse bu fikrimden vazgeçmeme neden olacaktı. En sonunda biraz daha sabır göstererek isteğime ulaştım.

Şimdi sıra lambayı yakmaya gelmişti. Bauhaus tan aldığım, içine 2 kalem pil sığan bir pil yuvasını enerji kaynağı olarak kullandım. Tabii bir de anahtar. Delme işlemini tamamladıktan sonra sobayı ve diğer malzemeleri siyah renk ile astarladım.

Ardından ilk iş olarak bir eskiz çizdim (tabii resimde gördüğünüz eskiz ne yazık ki benim kendi çizimim değil. Benimkini koysam anlaşılmazdı o yüzden “Gimp” programından yardım alarak bitme aşamasındaki çalışmayı eskiz haline getirip yayınlamayı tercih ettim). Neyin nerede kullanılacağına karar verilmesi açısından bu çok önemliydi.

Bundan sonraki aşamalarda elektrik tertibatının yerleştirilmesine kadarki resimleri paylaşacağım. 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder