22 Eylül 2013 Pazar

Elise the Witch WIP2

İlk bölümde balkabağını oymuş ve nasıl bir aydınlatma yapacağıma karar vermiştim. Bu bölümde ise nasıl bir sistem hazırladığımı resimlerle göstermek istiyorum. Sistemi olabildiğince basit olarak hazırlamaya karar vermiştim. En ufak boy led kullandığım taktirde direnç kullanmaya gereksinimim de kalmıyordu. Devrede bir güç kaynağı (saat pili), açma kapama anahtarı ve led olacaktı.Aşağıdaki şemada farklı olarak direnç kullanılmış. Eğer 9 voltluk bir pil kullansaydım dirençe de ihtiyacım olacaktı
r Ben ufak bir anahtar yerleştirmek istiyordum. Bu devrede kullandığım anahtar da piyasada bulabildiğim en küçük anahtardı. Anahtarı bastığımda yanacak şekilde ayarladım. Bunun avantajı pili olabildiğince uzun kullanmama olanak tanımasıydı. Çünkü pili leğimledim. Sistemin temel dezavantajı pili kolayca değiştiremeyecek olmam.
Ardından pili ve sistemi yerleştireceğim yuvayı hazırlamaya başladım. Bunun için 28-32mm lik figürlerden çıkan standart altlığı kullandım. Pili tabanın altında kalan boşluğa yerleştirdim ancak ledin üst taraftan çıkmasını sağlayacak kadar bir bölümü de kestim
Pili ve ledi tabana tutturmak için sıcak silikon kullandım. Oldukça kısa tuttuğum telleri ve pili tabanlığın altına, ledi üst tarafa anahtarı da yan bölüme gelecek şekilde tuturdum. Hatta bir tane de yedek devre yaptım.
Bu resim de uzak plan. Etrafı oldukça dağıttığımı söyleyebilirim.
Sıra figüre geldi. Sonrada base çalışmasına. Bu hafta içinde diğer kısımları da yayınlayıp bitirmeyi planlıyorum.

3 yorum:

  1. oh very clever, i like that!

    YanıtlaSil
  2. Very very cool mate! Seriously.. . I need to see this next time we meet up! Awesome!

    YanıtlaSil
  3. Thank you very much for you both. I hope painting and the base itself will not be so disappointing!

    YanıtlaSil