24 Eylül 2013 Salı

Ottoman

Bu figürü şu anda nereden getirttiğimi hatırlamıyorum bile. En kısa zamanda araştırıp bulup yazacağım. O zamana kadar orijinal adı yerine kendi yakıştırmamı yapıyorum. Figür 28mm ve metal. 1 Liradan biraz büyük. Kalkanı ise 1Krş tan biraz küçük. Kalkanın ortasında bir bombe var. Onun dışında tam yuvarlak ve düz. Bu anlamda üzerinde desen çalışmaya uygun. Bir süredir freehand çalışmadığım için bunu bir fırsat olarak gördüm diyebilirim.




Ancak nasıl bir desen olmasına bir türlü karar veremediğimi itiraf etmeliyim. Figüre her baktığımda nedense bu bir Osmanlı askerini andırıyor diye düşündüğüm için en sonunda bu vurguyu arttıracak bir desen olması gerektiği kanısına vardım. Zira figürün Osmanlı ile yakından uzaktan ilgisi yoktu :) Herneyse, ilk olarak önceki forumlardan birinde videosunu eklediğim ve sanatına hayran olduğum Minyatür sanatçısı Hasan Kalen'in bir çizimini taklit edebilir miyim diye düşündüm. Boyumdan büyük bir işe kalkıştığımı kalkanı boyarken farkettim maalesef. Sanatçının kırık bir pirinç tanesi üzerine çizdiği Kızkulesini benzetmeye çalıştım ancak sonuç tam bir felaket oldu. Neyse bu çalışmaya ait resimleri okuyanlar gülümsesin diye koyuyorum. Bir başka komik olan şey Kız Kulesi ile Osmanlı askerini nasıl bağdaştırdığımdı tabii ki :) Bir türlü boyayamamanın neden olduğu karamsarlığı üzerimden attıktan sonra tekrar internete sarıldım ve ne desen kullanabileceğimi düşünmeye devam ettim.




Ancak bu arayış cabucak sonlandı. Google a "Osmanlı figürü" diye yazıp görsellere bastığımda "Osmanlı amblemini" gördüm. Ve içimde yine bir umut belirdi. Bu figür Osmanlı olacaksa bari kalkanından çağrıştırsın dedim. :) Bu sefer osmanlı ambleminin değişik formatlarını bulmaya koyuldum. Tabii amblem oldukça zor bir çizim. Fakat figür küçük olduğundan hataların daha kolay örtüleceğini düşündüm. Zaten belli bir mesafeden bakıldığında neyin ne olduğunu da anlamak mümkün olmuyor. En azından ilk bakışta andırması benim için yeterli olacaktı. Yoksa figürü Osmanlı askeri diye yutturmanın imkanı yoktu hiçbir şekilde. Gerçi fotolarda her türlü hata gözüküyor ama olsun... Aşağıdaki amblemi buldum ve boyamaya karar verdim. Hiçbir eskiz çalışmadan direkt olarak boyamaya koyuldum. Sonuç aşağıdaki gibi.







Benim için oldukça eğlenceli ve uzun bir çalışmaydı diyebilirim. Yine de ileride bir "base" çalışması yapmadan önce bir takım iyileştirmeler düşünebilirim. Bu arada figürü boyarken kasıtlı olarak çok keskin geçişler yaptığımı da söylemeliyim. Bunun amacı uzak mesafeden dahi bakıldığında askerin kaslı yapısının farkedilmesini sağlamaktı. Bu arada "base" için fikir vermek isteyen olursa memnuniyetle değerlendiririm. Sevgiler.

5 yorum:

  1. Araştırmana gerek yok;red box gamesden almıştık beraber.

    YanıtlaSil
  2. Güzel olmuş ellerine sağlık. Daha yakın çekme şansı yokmu?

    YanıtlaSil
  3. :) Selamlar. Seni gördüğüme çok sevindim. Resimlerin üzerine tıkladığında büyüdüğü kadar.

    YanıtlaSil
  4. Selam Mehmet. İnşallah ben de bundan sonra bir-iki figür çalışmamı yayınlayacağım. Tamamen akrilik çalışmayı düşündüğüm için muhakkak hatalarım çok olacak ama sizlerin yardımıyla da bu hataları düzeltirim düşüncesindeyim..

    Kendine iyi bak. Bu arada özledik seni haberin olsun.

    YanıtlaSil
  5. Aynı şekilde.
    Uzun sayılabilecek bir ara vermiştin. Tekrar boyayacak olmana çok sevindim. Kendi adıma senden öğreneceğim çok şey var.
    En kısa zamanda görüşmek dileğiyle. Sevgiler.

    YanıtlaSil