15 Ocak 2014 Çarşamba

Giannizzero(Yeniçeri)

Merhaba;

 2014'de farklı boyutda bir çalışma yapmaya karar verdim .Stoklarda buldugum eski,satışı olmaya bu Aitna firmasına ait yeniçeri figürünü boyamaya karar verdim.
  Zeminin çinili ve mermer ağırlıkı olmasını istedim.Benim için en zor olan kısım duvarda ki çini desenlerini yapmaktı ama imdadıma eşim yetişti.Kendisi tezhip sanatı üstüne topkapı sarayında türkiyenin ileri gelen tezhip ustalarından ders almış bir kişidirAnlayacağınız gibi kendisi bu işlerde hayli iyidir.Kısa bir eğitime tabii olduktan sonra desene karar verildi.Desen için kağıt üstünde denemeler yaptım .Yağlı kağıt yardımıyla çizdiğim deseni duvara geçirdim.
  İki gün en az altı  saat ugraştıktan sonra ortaya çıkanı alt taraflarda görebilirsiniz.
 
  Mermer efektini daha önceden yaptığım için çok zorlanmadım.Ama çini kadar zamanımı aldı diyebilirim.

  Zemin bittikten sonra ufak tefek değişiklikler yapabileceğimi fark ettim ama bunun için bir çalışma yapmadım.

 Şimdilik bu kadar...
  













1 yorum:

  1. Yorum yapmıştım ancak görünmemiş.
    Herneyse, mermer efekti çok güzel, freehand de öyle. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil