2 Eylül 2014 Salı

Shadow Box Barrio Guy 1

İlk etapta Barrio Guy için basit bir altlık "base" düşünüyordum. Arkada bir duvar olsun önünde de figür diye düşünmüştüm ancak bu basit tabloyu kafamda devamlı daha komplike hale getirdim. Duvarda graffiti olsun dedim önce. sonra bir merdiven ve kapı olabilir diye düşündüm. Sonra bir merdiven maketi buldum ve çok beğendim. Ancak merdiven yüksek bir merdivendi ve bu da duvarın olması gerektiğinden daha yüksek olmasını gerektiriyordu. Ardından kapı ile yetinemeyeceğimi fark edip pencere de koymam gerektiğine karar verdim. Çünkü merdivenin pozisyonu gereği ortaya büyük bir boş alan çıkıyordu. Devamında elimdeki bir elektrik direğini de kullanmaya karar vermemle olay bir anda box diorama (shadow box) a dönüştü. Ancak görüntü olarak kabloların ve açma kapama anahtarının olmasını istemiyordum. Böylelikle uzaktan kumanda ile çalışır bir sistem yapmam gerektiğine karar verdim. Ancak yine de dioramada boş alanlar oluşacaktı. Bunu kapamanın yollarını ararken 2.dünya savaşında kullanılan bir 1/35 ölçekli Alman DKW si de ilave etmeye karar verdim. Bir bank, ızgara ve yol kenarlarında bulunan bariyerleri de koyduğumda olay kafamda yerli yerine oturdu. Tabii ki burada en zor olan dioramanın koyulacağı kutunun hazırlanması ve elektrik sisteminin kurulmasıydı. Zira kutuyu yaptıktan sonra yerleştirmesi de bambaşka detayları gerektiriyordu. Bunu daha önce yapmış olduğum shadow box larda tecrübe etmiştim. Elektrik devresi ise başlı başına bir olaydı benim için. Benim gibi elektrikten anlamayan bir insan için ciddi bir sınav olacaktı. Sadece 3-4 hafta kutu ve devre için uğraştığımı söyleyebilirim. Burada beni tahminimden çok daha fazla zorlayan graffiti yazısını yazmak oldu. Çünkü duvar pürüzlüydü ve hiçbir şekilde eskiz çalışmaya müsait değildi. Öyle olunca direk boyalarla freehand çalışma yapılması gerekti. Bunun yanısıra daha önce motorsiklet boyamamış olmam da bir handikaptı. Ortaya birşeyler çıktıkça kafamda "acaba ufak bir base çalışması mı yapmalıyım" düşüncesi belirmeye başladı. Bu da beni ikinci bir base yapmaya itti. Ancak onda da pek ikna olduğumu söyleyemem. Netice olarak ortaya birşeyler çıktı. Aşağıda 3-4 seride bu çalışmanın olabildiğince görüntüleyebildiğim yapım aşamalarını paylaşıyorum. Henüz bitmemiş bir çalışma ancak oldukça kolaylandı diyebilirim.

2 yorum: