14 Ekim 2014 Salı

Banshee Workshop Istanbul 2014 October 10-12 2014. My Overview of Workshop



Dear Friends,
It was such a high experience for me to attend this workshop. So I will repeat my thanks Alfonso and Kenan for all things they did.
 
My Expectations.
I didnt know Banshee before this workshop and I attend the workshop without checking who is he and what will he teach us.
I was hoping to get a beginner session and more basic tutorial of things. And I wanted to see the mentality of painting society.
I've got both.
Anyways, I am more of a painter than a wargamer. At least I thought I was better at painting than wargaming. Now I have doubts :)
 
The workshop.
Kenan did the all heavy-lifting. Host the Banshee, accompany him around, opened his office, arrange all tables ready for us even catering! We couldnot ask for more.
 
Banshee was very clear about how things will run. He explained everything before the first session and we knew what we will get.
He was a very good teacher. He wanted to know our level of painting then proceeded accordingly.
We learned Color theory, ambiance, lightning and flesh tones. At the end of class we applied our lessons on a bust.
 
Conclusion
There were  more than one time in which my mind was so full so I feel dizzy and stupid. There are so many things to explore.
The painting isnot a linear progression but a lots of different skills, experience and mentality trees those need growing.
Technique, knowledge, imagination, composition, planning everything counts and the end result is a combination of all.
Personally I learned what I knew and what I didnt knew. Did I learn many things? Yes, did I get everything shown there? No.
First it needs time to digest and comprehend things. Second it needs lots of practice to fully understand the lessons I saw.
What I learned the most was the gate opened before. Now I know the path (paths actually).
 
Sevgili Arkadaşlarım.
Bu atölye çalışmasına katılmak benim için harika bir tecrübe oldu. Bu yüzden tekrar Alfonso ve Kenan'a teşekkür etmek istiyorum.

 
 
Beklentilerim.
Atölye çalışmasından önce Banshee'yi ve işlerini bilmiyordum. Barış hariç diğer arkadaşları da tanımıyordum. Sadece Kenan'ı ve işlerini FigurinIstanbul sitesinden biliyordum.
Benim iki amacımdan biri başlangıç seviyesinde bir ders almak ve diğer minyatur boyayanlar bu işi nasıl yapıyor ve hobiye nasıl yaklaşıyorlar görmekti (hem hobici hem profesyoneller).
Iki konuda da tatmin oldum. Ben masaüstü oyuncusundan daha çok model boyayan bir hobiciyim ve boyada oyundan daha iyiyim diye düşünüyordum. Artık bu konuda şüphelerim var.
 
Atölye
Gördüğüm kadarıyla Kenan işin bütün hamallığını üstlendi. Banshee'yi evinde konuk etti. Ofisini açtı. Geldiğimizde her şey hazırdı (yaka kartlarına kadar) hatta çay kahve börekler bile bizi bekliyordu.
Işığımızı kurduk ve yerimize oturduk. Daha fazla bir şey isteyemezdim.
 
Banshee öncelikle çok iyi bir öğretmen. En baştan sürecin nasıl işleyeceğini, ders yöntemini ve kendi isteklerini net olarak açıkladı. Grubu çok iyi yönetti.
Öncelikle grubun seviyesini görmek için bize birkaç alıştırma yaptırdı. Sonra herkesle buna göre ilgilendi.
Öğrendiğimiz şeyler, renk teorisi, ambians, ışıklandırma ve ten tonlaması. Son gün öğrendiklerimizi bir büst üstünde uyguladık.
 
Sonuç
Zaman zaman aşırı yepyeni bilgiler yüzünden kafamın bulandığını hissettim. Bırakıp gideyim bu hobiyi bırakayım hissi bol bol uyandı. Tabiki yeni alanlara adım atmanın böyle sonuçları olduğunu biliyor ve
bu bilgileri hazmetmenin zaman alacağını biliyordum. Anladım ki boyama hobisi lineer gelişen bir hobi değil. Bir dalı olan ve hepsinde ayrı ayrı çalışma ve gelişme gerektiren bir ağaç.
Anlatılanları tam olarak öğrenmemiz/hazmetmemiz için zaman ve bol bol pratik gerekiyor. Ama en önemlisi kendimizi geliştirmek için atacağımız adımları anlamak oldu. Şimdi boyama zamanı.
 

Halil Onur Buyuran

3 yorum:

  1. Very happy to see that such a class has come to Istanbul finally! And am really happy to see that some eyes are more open than before with regards to painting as well! Curious to what your piece looked like at the end of the workshop though! Greetings from UK ;)

    YanıtlaSil
  2. Hi Kyle;
    We are preapering fotos.When they are ready we will show all of them.

    YanıtlaSil
  3. Very good explanation. Welldone Onur. It was so great seeing you guys.

    YanıtlaSil