16 Mart 2015 Pazartesi

Figür Zemin Yapımı

Merhaba arkadaşlar,
Daha önce Scale 75 firmasının Captain Ahab figürünün incelemesini yapmıştım. Şimdi bu figür için yapmaya çalıştığım zemin aşamalarını sizlerle paylaşmak istiyorum.

Figür, steampunk tarzı olduğu için farklı bir çalışma yapmak için farklı bir iskele yapmayı düşündüm. Bunun için ilk önce altlık seçimim gerekiyordu. Yuvarlak bir altlık daha çok işimi görecekti.

 Seçmiş olduğum altlığa, dremel tarzı aletle kanallar açtım. Böylece düz bir zeminden kurtulmuş oldum.

Farklı olması amacıyla kanalları altlığın dışına taşırdım,Böylece bu kanallardan sıvı akıtabilecektim.


Bu aşamada zemini boyadım ve mavi sıvı yapmayı düşündüğüm kanalı boyadım.

Bu mavi akıntıyı yarıda kesmemek amacıyla altlık zeminine kadar ilerlettim. Sırada bu zeminin üzerine oturtacağım iskeleyi yapmak var.


Steampunk bir figür olduğu için normal bir iskele yapmadım. Elimde bulunan dişlilerden ve balsa ağacından bir iskele oluşturdum ve iskele ayaklarının ilk tonlamasını yaptım.


Bu aşamada, yapmış olduğum iskeleyi zemine sabitledim. Gerekli eskitmeleri yaparak, gerek iskele üstüne gerekse zemine kalıntı havası vermesi için tahta talaştan parçalar yapıştırdım ve tonladım.




Zemine biraz daha görsellik katması amacıyla zincir ilave ettim ve zinciri eskittim. Mavi sıvının görselliği az olduğu için mavi sıvıyı tekrar boyadım.



Son aşamada, boyayacağım figürü zemine oturtarak son kontrolleri yaptım. Şu anda zeminimiz bitti fakat, figürü de boyadıktan sonra, yine düzeltmeler yapılabilir.


Selamlar
Ragıp Oy





6 yorum:

  1. Üstat keşke daha fazla teknik ve anlatım yükleyebilseniz.

    YanıtlaSil
  2. hangi boyayı kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  3. Akrilik boya kullanılmıştır.

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler bilgi için

    YanıtlaSil