16 Ekim 2015 Cuma

[32mm] - Troll Outpost Miniatures - Giriş

01

Merhabalar,
Öncelikle Kenan Şahin'e FigurinIstanbul blogunda yazı yazmaya layık gördüğü için teşekkür ederim.
Kenan Şahin ve Ragıp Oy gibi ustaların arasında bu blogta yer alma gerçekten de beni onure ettiğini itiraf etmeliyim.
Lakin bir blogger degilim ^.^  o yüzden simdiden acemiliğimi affedin lütfen.

Ayrıca bu paylasımın ve bundan sonraki paylasımlarım icin konusmam gerekirse, yaptıklarımın profesyonelce oldugunu, ve ya kesinlikle uygulanması gerektigi gibi iddialarım yoktur. Tecrubesizlik ve bilgisizlikten kaynaklanabilecek hatalar olabilir, ve ya eksiklikler yapabilecegimi de soylemek isterim.
                                               Kalkanlı ve baltalı ork, 3 parçadan oluşuyor

Kısa bir giriş yazısından sonra bugün paylasmak istediğim   Troll Outpost Miniatures masa üstü oynuna ait aldığım bir kac figuru tanıtacağım. Öncelikle facebooktan görüp, beğendiğim figurleri, mesaj atarak, sıcak bir sohbet sonrasında almaya karar verdim. Açıkçası karşılaşacağım ürünlerin beni uğraştırabileceğinin, ve ya dökümün kalitesinin iyi olamayabileceğinin farkındaydım yine de sırf yardımım dokunsun ve figurler oldukca hosuma gitti icin risk almak istedim.

            Bu Orkun belindeki kemerin boynuzlarının simetrik bir sekilde yapıstırılması acık ara                                      son zamanlarda karsılastıgım en zor seydi diyebilirim.


En çok hoşuma giden figur bu oldu, bana Rackham figurlerini hatırlattı



Figurler resimlerdeki gibi blister şeklinde şeffaf kutularda hasarsız olarak elime gecti.Figurler taban haric 2 ile 5 parça arasında degisiyor.

Figurlerin dökümünün ve kullanılan malzemenin kalitesini ortalama bulduğumu, yani cok kotu olmadıgını fakat profesyonel firmalarınki gibi de olmadıgını itiraf etmeliyim. Hem malzeme açısından hem de figurlerden birinin yüzeyi oldukca sıkıntı çıkarttı diyebilirim.

Resimde gorunen figurun sırtı resmen harita gibidir, kafasının arkasındaki cizgiler ise bildiginiz derin kesikler,anlamsız bosluklardır.






Bir figuru boyamadan önce, (bence) yapılması gereken ve daha önce bu blogta anlatılanların dısında yeni birsey yapmadım fakat hatırlatma olsun diye,

1- Figurlerin capaklarını ve dokum cizgilerini x-acto bıcagıyla temizleyip, su zımparasıyla zımparaladım

2- Figurlerin parcaları boyamayi engellemeyecegini dusundugum icin , butun montaj islerimi tamamlayıp, bosluk kalmıs olabilecek yerlere green stuff sürdüm(genellikle vallejo 401 plastic putty veya citadel green stuff kullanıyorum)

3- Tabanlara el frezesiyle Ø2 lik delikler delip, ataçlardan kestigim parcalarla mantarlara pimledim

4- En son olarak da figurlerin yüzeylerinde elimden bulasabilecek yağ, toz veya imalat sırasında kalıplamada kullanılan bir tur kimyasal kalmıs olabileceginden  bulasık deterjanı (Prill) ile bir guzel yıkadım.
                                               Montajlı ve pimlenmiş figurler spreylenmeye hazır



Bir airbrush kullanıcısı olmadığım için, figurleri spreyleyerek 'undercoat' denilen, boyamadan onceki son aşama olan altlık atma islemini Vallejo Surface Primer kullanarak tamamladım.

Genel olarak, altlık atarken ben once siyah primer atıp, sonra da 45 derece ile gri primer atıyorum.


























Son resimde görüldüğü gibi, ''zenithal priming'' denilen,  zenithal ısığı aslında daha altlık atarken vermiş olduk ( zenithal ısık nedir diyenlere massive voodoo blogundan faydalı bilgiler ) . Bunun bana faydalarından biri, boyarken golgelerin nerelerde yogun oldugunu ve ısıgın fıgurde nerede patladıgını rahatca gorebilmem oldu. İkinci bir nedeni ise, boyalarımızın beyaz veya gri altlıgın üzerinde daha parlak daha canlı durması, siyah altlıgın üzerinde daha koyu,karanlık durmasıdır.


Figurler boyamaya hazır, ama ben yazmaya hazır olmadıgım icin simdilik burada kesmek durumundayım :( Umuyorum daha detaylı daha faydalı yazılar yazıp , hobiye meraklı arkadaslarımıza yardımcı olabilirim.

Ahmet Deniz Uprak


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder